GLAD!

Jag är så himla glad!
Har fått ett fantastiskt erbjudande om ett skrivjobb!

Ska recensera för en metal-site som drivs från USA, The Gauntlet.com
Än så länge är det bara HIM's kommande skiva Screamworks: Love In Theory And Practice som jag ska recensera men Jason (mannen som driver siten) har sagt att det finns möjlighet att få fortsätta.
Jason mailade mig häromdagen (vi skriver tydligen på samma forum) och frågade om jag var intresserad, han har visst kikat på saker jag skrivit förut (aldrig i officiella sammanhang) och tyckte att jag verkade som att jag kan ge objektiva åsikter om saker och ting.
Sjukt spännande och nervöst eftersom det är första gången!

Så har nu fått tillgång till att lyssna på albumet (som inte kommer ut förrän i februari!!) genom en specialspelare som streamar musiken.
Har även fått skriva på en massa grejer om att jag inte ska läcka, streama, bränna, rippa eller på annat sätt föra ljudfilerna vidare (som om jag ens vet hur man GÖR?!). Allt mycket formellt och ordentligt.

Albumet låter riktigt bra såhär efter fjärde lyssningen, det är inte det typiska gloomy och sad album som man förväntar sig från HIM om man ser till vad de gjort förr.
Det är lite gladare, jag vill inte skära mig i handlederna när jag lyssnar på det.
Ett album man kan lyssna på när man festar med sina kompisar.
Och det växer för varje gång jag lyssnar på det.
Det är tydligt att Heartkiller inte är den låt som bäst ger en översikt om hur albumet är.

Var bara tvungen att dela med mig av mig glädje!!


Kommentarer
Postat av: Sara

häftigt! Grattis juh!

2009-12-05 @ 14:19:52
URL: http://saragolosa.blogg.se/
Postat av: Kussen

Fan vad kul!! Grattis kussen!! :)

2009-12-06 @ 11:20:44
Postat av: Magda

SÅ KUUUUL!!! GRATTIS!

2009-12-08 @ 18:36:10
URL: http://www.welldyermaker.blogspot.com
Postat av: Maria

Taaaaack snälla!

2009-12-08 @ 18:38:14
URL: http://marialy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback