TV! Varning - spoilers!

Jaha, mina kära vänner.
Då var hösten här!
Iallafall om man ser till TVutbudet i the US of A!



Äntligen fick vi se fortsättningen av den kritikerrosade serien GLEE!
Andra avsnittet, Showmance, var kanske inte riktigt lika vasst som piltavsnittet (i ärlighetens namn, VAD kan slå den versionen av Don't Stop Believin?), men deras version av Jamie Foxx' Gold digger och Rachels version av Rihanna's Take a Bow var fantastiska.
Det var även lite överraskande att redan i andra avsnittet få se lite kemi och hångel mellan Finn och Rachel!
Ser fram emot nästa avsnitt!




Även Americas Next Top Model cycle 13 har börjat i veckan.
Årets twist - de aspirerande modellerna får inte vara över 5 feet 7 inches, alltså inte över 174cm långa.
Vad som är Tyra Banks' budskap med det hela har jag ingen aning om. Hade hellre sett att hon kanske kört en säsong med kvinnor som inte väger max 40 kilo.
Hursomhelst, det är ett gäng mycket snygga tjejer den här säsongen, en del är helt GALET snygga!
Har fyra favoriter än så länge :)







Igår tittade jag på 90210's säsongspremiär, det var ett bra avsnitt, mycket har hänt under sommaren (offscreen).
Annie är inte längre den glada, good-girl hon var fram till första säsongens finalavsnitt.
Dixon och Silver är inte längre ihop, Naomi ligger med en gift snubbe, Adrianna och hennes Navid ligger inte alls och Ethan har flyttat till Montana. Ingenting är alltså som det ska vara.






Efter det hade ju det nya Melrose Place premiär.
Då jag inte är tillräckligt ung för att inte ha sett det "riktiga" MP så får jag nog säga att jag tyckte att det här inte var så mycket att hänga i granen, men jag ska ge det ett par chanser till.
Sydney, the major biatch, från första MP är tillbaka. Den här gången är det hon som är landlady i lägenhetskomplexet, men ve och fasa! Redan efter de första 10 minuterna hittas hon död i den berömda poolen.
Serien kommer alltså i huvudsak gå ut på att lösa mordgåtan... eller?
En annan MP-veteran som är med är praktsvinet Michael Mancini, som inte bara var otrogen mot sin fru Jane i MP1, utan även i den här versionen är han otrogen mot sin nuvarande fru (vems namn man ännu inte vet). Sa jag PRAKTSVIN!?






Imorgon (eller ja, idag då) så är det dags för premiären av ännu ett verk med vampyrkoppling.
Vampire Diaries är the CW's svar på True Blood, fast förmodligen med mindre sex och blod.
Precis som True Blood och Twilight är den baserad på en bokserie.
Kan tänka mig att den här serien blir något av en blandning av TB och Twilight.
Återstår att se hur det artar sig.







Hursomhelst, nästa vecka börjar äntligen säsong 7 av One Tree Hill.
Som jag väntat! De har hoppat 14 månader fram i tiden tror jag.
Det ska bli spännande att se hur det kommer att kännas nu när varken Peyton eller Lucas är med i serien längre.
Kommer nog att kännas skumt i början, men förhoppningsvis ordnar det upp sig.
En spoiler från säsongen som jag VERKLIGEN INTE gillar är att Nathan någongång under tiden i NBA (offscreen) har varit otrogen mot Haley och att bruden i fråga är gravid.
Jag HOPPAS att det är en falsk spoiler.
Dan är naturligtvis fortfarande med, tydligen har hans dåliga hjärta inte lyckats döda honom (än).
En surprise är att han tydligen hookar upp med Rachel nuförtiden.
Daddy-issues much?


På söndag sänds då det sista avsnittet av säsong 2 av True Blood och sen får man vänta till nästa sommar för mer Eric Northman, Sookie Stackhouse och Bill Compton.
Suck... how will I survive?


Nog om TV.
Lämnar er med en ljudupptagning av förut nämnda GLEE-version av Don't Stop Believin':





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback