I'm not dead

Förstår att ni allihopa har varit fruktansvärt oroade för mig under de senaste dagarna, då jag lyst med min frånvaro här på bloggen (och i viss del även på Fejjan).
Jag är inte död - men det har inte varit långt ifrån.

Med en febertemp på 40.5, halsfluss med mandlar stora som jag vet inte vad, hosta, migrän och ryggvärk har jag mer eller mindre varit oförmögen att stiga ur sängen ens för att kissa.
Nåja, inte riktigt, men nästan.
Har i snitt tagit 6 duschar/bad om dagen för att bli av med feberfrossan, så jag är i allafall väldigt ren.
Sömn har det inte blivit mycket av, max 5 timmar/dygn och då inte sammanhängande.

Jag har ju varit lite dum och tyckt att det här är ju säkert inget allvarligt, bara lite halsont, det fixar jag själv med halsisar, te etc.
Men igår morse fick jag se mig besegrad och ringde till akuten för en tid så jag kunde få penicillin.
Där och hemma igen på mindre än en halvtimme med en 10dagars penicillinkur.
Tog min första dos direkt när jag kom hem och sedan sov jag i 3 timmar i sträck - den längsta sammanhängande sömnen på flera dygn.
Det var underbart.

Dagen var lite si och så, jag tyckte att jag var lite lite bättre faktiskt och lyckades till och med äta fast föda (en laxfilé).
Vid 19.30tiden tog jag dagens tredje och sista dos och somnade sedan in kl 20.00 och sov till klockan 04.00.
Vaknade utan feber (det känns som det iallafall), utan hosta, ingen migrän. Ryggen värker fortfarande litegrann, men det är nog mest mensvärken som gör sitt.
Halsen är naturligtvis fortfarande öm, men känns också bättre, mandlarna har minskat i storlek.

Under min sjukdom har jag kollat igenom hela The Secret Diary of a Call Girl, en brittisk TVserie som är baserad på eskorten Belle de Jours blogg och böcker.
Fantastiskt rolig serie och Billie Piper som spelar Belle/Hannah är så fruktansvärt vacker att man bara dör!
Hon har riktiga kvinnliga former  (inte sådär äckligt Lindsay Lohan-smal) och är så sexig!


Kommentarer
Postat av: kotte

tur att du mår bättre =) och jag hoppas du e på benen snart igen.



DAMN hon går inte av för hackor =) *drool

2010-02-22 @ 17:15:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback