The end of the awesome weekend.

Åh, världens underbaraste helg är över.

Kenny är hemma safe and sound i Partille och här sitter man ensam och deprimerad.
Har verkligen varit en underbar helg.
Och nu vet jag att jag är kär på riktigt.

FREDAG
När han kom i fredags vad klockan runt halv åtta, så efter att ha pussats en stund så började vi genast Operation:Matlagning och vindrickning.
Middagen blev fantastiskt god, körde syrran's höstgryta.
(Recept för er som är intresserade kommer i slutet av inlägget)

Vi åt och snackade i nån timme eller två (tror jag, vinet satte sig rätt snabbt på huvudet, hade inte ätit så mycket tidigare på dagen), det var jävligt mysigt och bra.
Pratade en del om min pappa och hur han gick bort och sådär, det kändes väldigt bra att prata om honom med Kenny, även om jag var så här nära på att börja gråta.
(inget fel med det, men jag ville inte det just då!)

Tog en kort sväng till Chaplins för att visa upp mitt stiliga kap för Malin, som godkände och tyckte att jag lyser.
vad nu det innebär
Hem igen i rätt bra tid och nu tänker jag inte gå in mer detaljerat på kvällens bravader.
Låt oss bara säga att det var en mysig kväll!

LÖRDAG
Vaknade upp på lördag med en huvudvärk from hell, så det var jättesynd om mig.
Men vi låg kvar i sängen och mös en stund innan vi gick upp och gjorde brakfrukost.
Apelsinjuicen gav mig dock extrema kramper i magtrakten som lade lite sordin på förmiddagen/tidiga eftermiddagen.
Eftersom Kenny inte sett den fantastiska filmen Almost Famous (hallååå, hur kan man I N T E ha sett den?!) så låg vi i sängen och kollade på den och bara hade det bra, pussades och kramades.
Den fick tummen upp. (den är värd två tummar upp dock, med det fantastiska soundtracket!)

Bestämde oss spontant för att hålla en tacosfest här hemma för mina vänner, så att det inte skulle bli det vanliga supandet, utan även lite mat med i bilden.
Även för att jag har fått för mig att en middag tar av lite av den spända stämningen som kan komma när nya människor i ens liv ska möta gamla människor i ens liv.
Tid utsatt till kl 18.00, så vi satte igång med alla förberedelser i god tid.
Naturligtvis ,eftersom det här är Ljungby, så kommer ju folk tidigast en halvtimme försent men det gick bra ändå.
Allt var ju helt klart när gästerna kom.
Johan, Caroline och Jossan dök upp för lite mexikanskt käk och alkoholförtäring.
Senare under kvällen kom även Jenny och Rasmus.

Vi spelade TP och för första gången fick laget jag var med i stryk (men det var med J Ä V L I G T liten marginal jag förlorade titeln Obesegrad Mästare i TP)
Johan var verkligen i sitt esse denna kväll när vi gick ner till Chaplin.
Herregud, vad han är rolig. Love you man!
Vid 01.30 gick jag och Kenny hem och däckade rätt snart.

Kl. 3 vaknade jag och var tvungen att göra en "Maria", dvs sätta mig i duschen och må lite dåligt.
Tyckte så o t r o l i g t synd om mig själv när jag sedan gick och la mig igen, typ en timme senare, och ville att Kenny också skulle tycka synd om mig, men han låg bara och snarkade.
Han fortsatte att göra så fast jag försökte peta liv i honom.
*stackars mig*
Kenny blev godkänd utav alla mina vänner den här kvällen, vilket naturligvis var mycket trevligt och bra!

SÖNDAG
Vaknade vid tio-tiden imorse, mådde ändå rätt OK. Låg kvar och myste i sängen ett tag innan vi officiellt inledde Naked Sunday med lite frukost och sedan en snabbdusch.
Har mest legat och myst i sängen hela dagen, men gjorde ett (påklätt) besök hemma hos Emma, Plutten och kidsen vid 12.30-tiden. Det fikades ananaspaj, lektes kurragömma med Albin samt att Kenny blev granskad av Emma. (och blev godkänd även av henne!)
På vägen hem svängde vi inom Hemköp och köpte saltlakrits, för det hade jag bestämt att vi skulle äta på Naked Sunday. Till saken hör att jag inte ätit saltlakrits på typ... flera månader, så jag var fan värd det.
Man vet att man hittat rätt karl när han älskar saltlakrits lika mycket som du

Väl i hemmets trygga vrå så kastades kläderna för att fortsätta Naked Sunday, vi satte på From Hell med Johnny Depp för Kenny hade inte sett den heller.
I all ärlighet, han har fortfarande inte sett den. Men han har hört den!


Vi tog ett väldigt mysigt bad tillsammans, ett aromabad med aloe vera och citrongräs. Tände lite ljus, låg och pratade och skvätte vatten på varann. Det var verkligen helt underbart., även om det kanske var lite trångt.
Trångheten bara höjer mysfaktorn!

Efter badet var vi båda hungriga, så vi värmde på det lilla som var kvar efter tacosfesten samt det som var kvar av grytan från i fredags.
En liten mysstund hanns med innan Kenny var tvungen att åka hem.

Det var jätte, jätte, JÄTTE-sad när han åkte, det värkte i hela jävla hjärtat.
Och det var då jag faktiskt fick det bekräftat att jag är kär på riktigt.
Det känns jättebra, men det är ju tråkigt att det är så långt till Göteborg, jag vill ju vara med Kenny hela tiden!
Nåja, ska upp till Gbg på fredag, till Jenny då så träffar jag Kenny på lördag och söndag.
Då kommer jag även att träffa hans son.
Sjukt läskigt, nervöst, spännande och... sa jag nervöst?!

Såhär fina är vi ihop



det är inte lätt att rikta iPhonen rätt när man får kyssa en sån här stilig karl!







Receptet på syster Anna's gryta kommer här:

Grytbitar av antingen fläsk eller nötkött (brukar köra fläskkött)
1 pkt bacon
1 gul paprika
1 burk hela champinjoner
1 burk kantareller
2 burkar creme fraiche (ej lättvarianten)
ca 3dl matlagningsgrädde (inte lättvarianten här heller!!) eller efter behag
salt
peppar
soya
eventuellt andra kryddor som passar, så som paprikapulver

Bryn grytbitarna, släng i baconet, hacka papriken och släng i den också.
Låt brynas ihop (man kan även ha i lite lök om man vill!)
Under tiden så öppnar du svampburkarna och häller av spadet i en skål, man använder lite av det till smaksättning.
Ner med svampen i grytan, låt puttra ihop en stund innan du slänger ner creme fraiche och grädden.
Puttra lite till, salta, peppra, soya och krydda andra kryddor efter behag.
Koka ihop, smaka av.
Kan även ha i lite konjak eller whiskey om man så vill.
Servera med ris... eller ät den som den är.

Jättegott och jätteenkelt.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Åh så underbart!! är så glad för din skull. ni är ju så söta! kram

2010-01-18 @ 00:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback