ZEE WEEKEND.

Vart ute med Alex i lördags och precis som förra gången stapplade jag inte hem förrän framåt sjusnåret.
Först var vi på en alldeles fantastiskt mysig liten bar som heter Kontiki (ligger vid Botaniska).
De har nåt slags luau-tema, med bambu EVERYWHERE!
Sjukt coolt.
Det var en snubbe som satt och lirade lite bluegrass-aktig musik, han var riktigt grym!
När han kört klart sitt set kördes det på en massa psychobilly.
Kontikis Daquiri var inte utav denna värld!
Hallon/chili-daquiries, så jävla gott!


Carro & jag med våra daquiries
(BILD SNODD AV ALEX)

När Kontiki sedan stängde kl 02.00 så drog vi vidare till Riorio för att "shake that ass".
Riorio ligger på en båt i nån vallgrav på ett ställe jag inte riktigt vet vad det heter (ursäkta, men jag har inte lärt mig alla stadsdelar!) och är tudelat - enda sidan spelar latino, den andra house.
Eller ja, de sa att de skulle spela house, men det var mest svensk popmusik i stuk Broder Daniel, Håkan Hellström etc.
Inte för att det är dåligt, absolut inte.
Stod och skakade rumpa från det att vi kom dit till att de stängde klockan 5.
Träffade på Rikard också, den nya vännen jag och Alex gjorde oss förra helgen - otippat som fan!


Alex & jag på Riorio.
Schvettigt.
(BILD SNODD AV ALEX)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback