2 år av saknad.


1945.06.11 - 2008.06.18

 

Idag är det 2 år sedan papsen lugnt och stilla somnade in i sin sjuksäng hemma i mors vardagsrum.
2 år som har gått både fort och långsamt.
Förra året på den här dagen var jag ett enda stort vrak och bara grät och grät och grät.
Iår är jag naturligtvis fortfarande ledsen, det är inget som bara försvinner, men jag har fått en helt ny syn på livet under de senaste 12 månaderna känner jag.
Förut tänkte jag väldigt mycket på framtiden och var lite av ett kontrollfreak som ältade saker alldeles förmycket.
Nu tar jag var dag som den kommer mest, chillar runt och bara njuter (försöker iallafall).
Har inte riktigt sluta älta, men ältar VERKLIGEN inte lika mycket som förut.

Jag tänker nu mestadels på pappa med glädje, småler över saker som jag vet att han hade gillat.
Men jag glömmer aldrig och jag kommer alltid att sakna Pappa Bertil.

Puss, daddy!

Kommentarer
Postat av: Susanna

Vad fint skrivet Maria! Min moster gick också bort i cancer det året och saknaden har varit stor, men det känns mindre nu. Har ältat hit och dit och ångrat mig att jag inte åkte till henne dagen innan hon somnade in.

Har varit ledsen att hon inte hann träffa Norah.

Tänker på henne med värme nu och hoppas hon har det bra!

Marie 1955.05.22-2008.02.27

2010-06-19 @ 11:13:43
Postat av: Kussen

Kärlek <3

2010-06-21 @ 19:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback