Copenhagen Live!

Jadå, jag överlevde Copenhagen Live!
Har bara inte orkat uppdatera, var ett vrak när jag kom hem igår.

Köpendanmark bjöd på mäkta fint väder, trevliga danskar och världens längsta ölkö.
Redan efter en timme kom jag bort från de övriga i mitt sällskap och gudarna ska veta att jag inte hade varken lust eller ork att leta igenom hela festivalområdet efter dem.
Det var bara att gilla läget - och gillade läget det gjorde jag!

Träffade ett gäng skittrevliga danska grabbar i ölkön som jag sedan spenderade större delen av eftermiddagen med.
Visst, språkbarriären var ett problem, men med en blandning av svenska, de få danska ord jag förstår och engelska så gick det rätt bra faktiskt.


Bröderna Danskjävel - Rene och Brian

Fick ett telefonsamtal från någion i Gbg-gänget som sa att de skulle bege sig hemåt/ut på stan för att dricka öl istället och de frågade om jag ville följa med.
Det ville jag inte, jag är på festival för att vara på festival.
Vill jag gå på krogen stannar jag hemma i Ljungby.
Efter ett par timmar visar det sig dock att de kommit tillbaka till området och vi träffar mirakulöst på varann lagom till att Rammstein börjar spela klockan typ halv tio.


 


Det verkar som att jag är den som haft roligast på vår roadtrip, även om ingen har varit uttalat sur så var vibbarna inte alltför häftiga stundtals.
I ärlighetens namn så bryr jag mig faktiskt inte, jag bara chillade och gillade läget.
Förutom ölköerna så var festivalupplevelsen fantastisk!



Nu är det dags för nya tag.
Ikväll är det mustaschfest - Los Mustaschos Festos!
Är grymt pepp på denna tillställning!

Och på tisdag drar jag ner till Norje för att arbeta på Sweden Rock Festival.
Och så ska jag eventuellt få kela snart
Life is rather good really.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback