Flytten.

Nu har då ett flyttdatum bestämts. För tredje gången.
Ljungbybostäder kan det här med att inte veta riktigt vad som gäller.
Först bestämdes det att jag skulle vara utflyttad den 1 juli, eftersom hon som ska flytta in här sen kunde flytta in så fort som möjligt.
Lät skitbra tyckte jag, och då slipper man ju den där dubbla hyran också (eftersom Jenny och jag får lägenheten i Partille den 1 juli.).
Sen förra veckan, på tisdagen tror jag minsann att det var, så ringde Ljungbybostäder igen och sa att Nej, det blir inte förrän den 1 augusti.
Skit, dubbla hyror, men OK, det får gå, då har jag iallafall rätt mycket tid på mig att städa, packa och slipper stressflytta.
Igår ringde de igen.
"Ja, nu har vi pratat med ****** och hon säger att det går bra den 1 juli (dvs om 2 dagar!), vet inte hur vi har kunnat missuppfatta varandra."
Eh, tror ni på allvar att jag kan flytta, städa och allt på 2 dar, frågar jag något irriterat?
Visst, vill hon ha lägenheten skitig så är det helt ok, men det är ju inte så att jag ska flytta ett kvarter, jag ska liksom flytta 25 mil bort!
Hursom, vi kunde iallafall enas om att jag bor kvar till den 15 juli (eller ja, att jag måste ha flyttat ut och städat då) och vi betalar halva hyran var.

På torsdag ska jag, Emily och mamma köra upp det mesta till Partille.
Lämnar nog dator, TV och ena bäddmadrassen så jag har något att göra under de sista två veckorna (då jag dessutom ska arbeta lite).

Grisen har skadat ena baktassen och haltar nu framåt.
Verkar vara ena trampdynan som fått stryk, hon har ett sår där.
Försökte tvätta rent, men då pep hon bara, lillgumsan.
Stackars.

Igår kväll var jag och badade med Johan, Hubbe och Tom.
Det var faktiskt inte ens kallt.


Badpojkar



Hubbe gillade badet.




Johan också.


Idag har jag varit på utebadet en sväng med Emma och barn.
Väldigt mysigt och varmt!!


Oscar

 


Abbe-Dabbe i mammas solisar.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback