Sweden Rock Festival 2010 i retrospekt

Okej, nu har jag (nästan) repat mig efter årets stora rockfest och det är väl dags att försöka få ner allt som hände i ord.
Eller iallafall försöka punkta upp det, är oförmögen att återberätta detalj för detalj.

Årets mest spelade camp-låt: Journey - Don't Stop Believin'
Årets mest "den här låten vill vi spela" i campet: Concrete Blonde - Joey
Årets camp-happening: Morgongympa med Annika
Årets förlorade ägodel: iPhone
Årets mest långväga festivalbesökare: Ända från Sydney, Australien - I give you Nick.
Årets mest använda uttryck: HEAPS AND HEAPS!
Årets hår: Nick's lejonman. Vilket underbart hår!
Årets downer: stormblåsten natten till lördag
Årets (o)nödvändigaste köp: Jenny's Hermanita!
Årets fotograf: Jenny Nord och hennes cocks & tits-cam.
Årets bakfylla: Lördag
Årets mysigaste: Att skeda med ca 185 cm lång och ca 70 kilo tung rödhårig aussie <3
Årets mat: Den wookade älgen. Som alltid.
Årets dryck: Öl och Varm&Kall
Årets mest använda klädesplagg: Tjocktröjan
Årets minst använda klädesplagg: Bikinin var rätt onödig
Årets missbedömning: 1000 regnponchos i merchen när festivalen har ca 33.000 besökare
Årets mest sålda: Luvtröjor
Årets språk: Engelska med inslag av svenska
Årets samtalsämne: Mitt och Jenny's blivande roomie-skap
Årets tröttaste: Mina fötter efter att ha jobbat ståendes i cowboyboots mellan 18.00 - 02.30. Aldrig mer.
Årets otäckaste: Killen som ligger medvetslös utan att andas under Aerosmith-spelningen
Årets äcklon: Jag och alla andra som inte duschade på 5 dar.
Årets störigaste: Odjuret som låg och snarkade bredvid mitt och Nick's tält - VARJE natt!
Årets absolut sorgligaste: Att behöva säga hejdå till aussie-cityboy Nick.
Årets nya smeknamn: Steve Irwin

Årets bästa spelning: Gary Moore
Årets låt på festivalområdet: Gary Moore - Out In The Fields
Årets roligaste spelning: Steel Panther, vilken spelning! Asian Hooker och Community Property = GULD!
Årets röj: Jennys och mitt utflipp när D-A-D spelade "Marlboro Man"
Årets mest känslosamma spelning: Gary Moore. Passionen, känslan, vinden, Nick.
Årets konsertmiss: Michael Monroe
Årets drygaste: Axl Rose. Det spelar ingen roll att du heter Axl och var het back in the day, det är inte OK att komma 50 minuter försent, ditt jävla as.
Årets brutalaste: Slayer
Årets hitkavalkad: W.A.S.P river av Chainsaw Charlie (Murders In The New Morgue), The Idol, Wild Child, Widowmaker, Blind In Texas, I Wanna Be Somebody, Hellion, On Your Knees, L.O.V.E. Machine OCH Sleeping (In The Fire)!!! EXTAS!
Årets krutgubbar: Aerosmith. Närmare döden än 20, but they still've got it! Dream On var EPISK!


Morgongympan


Hermanita


Nick - årets hår, årets mest långväga besökare och årets mysigaste.

 


Soon to be roomies - 2 weeks to go!

 


Full och lycklig - som vanligt på SRF

Bilderna tillhör diverse folk i campet eftersom jag inte tog några själv.


Kommentarer
Postat av: Daniel

Du skriver bra.

Dessutom känner jag igen det mesta i din lista :)

Jag gillar oxå Nick. Kul kille. Synd att Sidney ligger så lång bort, eller hur? /Daniel

2010-06-16 @ 18:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback