Nu jävlar blåser förändringens vindar (en kan ju hoppas)

Nu är det fan inte länge kvar tills vi vet hur det kommer att se ut i Sverige de närmsta 4 åren.
Ska Alliansen få 4 år till som de kan solka ner tillvaron ytterliggare för de som redan har det krasst, medan de ger de som har det bra något utav en spa-upplevelse med en riktigt fet räkmacka vid sidan av?
Eller kommer de Rödgröna att åter få förtroendet och ge oss ALLA en någorlunda likvärdigt dräglig levnadssituation?.

Jag förtidsröstade i onsdags. Jag valde mellan S, V, MP och F!.
För blått röstar jag icke.
När jag stod där i mitt gröna lilla röstbås och blickade över de 4 valsedlarna så slog jag ur alla tankar och bara räckte mig efter den som faktiskt kändes bäst.
Det blev en röst på S. Och det känns bra.

Man kan säga mycket om rödgrönt vs. blått, men så länge man inte röstar på Sverigedemokraterna så är jag nöjd.
Jag hade förvisso varit lite mer nöjd om inte Alliansen hade slagit sina vingar över de läskiga typerna i Kristdemokraterna, som inte är ens en nypa bättre än förut nämnda Sverigedemokraterna.
Båda sysslar med bakåtsträvan och diskriminering; det ena partiet i en något större utsträckning dock.
Och så talar de om att bevara det svenska folkhemmet.
Det vill säga: Ta oss tillbaka till 1800-talet, när kvinnor visste sin plats, homosexuella kvinnor och män inte "fanns" och de farliga muslimska invandrarna höll sig i sina egna länder.

Två riktigt riktigt äckliga partier som talar om att bevara kristendom och det svenska folkhemmet, ofta i samma mening.
Har de glömt bort att vi från början i Sverige inte var det minsta kristna, så vad fan har då kristendomen med det svenska folkhemmet att göra, undrar jag lite smått.
Det är ingen hemlighet att jag aldrig varit troende, att min familj aldrig slagit ett slag för religioner utav något slag.
Religion är en sak, politik är något helt annat.
Att blanda det ena med det andra är korkat. Och fel.

Ja jisses, ett sånt här samhällsdiskuterande blogginlägg har jag nog aldrig skrivit förr.

Kommentarer
Postat av: Caligula

Underbart blogginlägg! Kunde inte sagt det bättre själv! Nu håller vi tummarna riktigt hårt! :-)

2010-09-19 @ 06:27:39
URL: http://caligulaskonst.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback