v a r a l e s b i s k . n u - ett bloggtips


Många inlägg idag men just det här inlägget tänker jag ägna åt en alldeles fantastiskt klok och inspirerande människa och hennes blogg.

Charlotte Nordin Sundberg är en ung tjej från Stockholm som dagligen skriver om sitt liv som lesbisk i bloggen v a r a l e s b i s k . n u
Hon talar mycket om hur det är att leva som homosexuell tjej i dagens Sverige, berättar om hur hon hade det vid tiden hon kom och ger massor med goda råd till andra - både yngre och äldre - personer som kanske ännu inte riktigt vågat ta steget att komma ut.

Jag är inte lesbisk (men inte totally straight heller), men jag följer hennes blogg varje dag, för jag tycker att hon är en helt fantastisk människa, en sån himla bra förebild för dagens ungdom.
Ett underbart alternativ till de övriga blondinbloggarna som på något mystiskt vis har blivit rikskändisar utan att skriva något annat än dravel.

Jag önskar att det hade funnits någon som Charlotte när jag var yngre, någon som svart på vitt berättar om hur det är på ett sätt som känns ärligt och personligt och inte bara sakligt

Charlottes blogg handlar inte bara om homosexualitet, hon skriver också väldigt mycket om sitt band Oh My God! som hon har tillsammans med sin vän Karin.
De släpper singel snart och det är naturligtvis mycket som pågår just nu!
Följer det hela med spänning och väntar otåligt på singelsläppet som blir i oktober.

Tycker absolut att man bör ta en liten kik på Charlottes blogg - det spelar ingen roll om man är homosexuell eller straight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback