tjopptjopp å ett ben av plääst

Jenny och jag åkte till Köpenhamn i fredags förmiddags.
Min födelsedagspresent till henne.
Shoppade, drack riktigt mycket öl och "bodde" på hostel.
Jag använder termen bodde väldigt löst, eftersom vi inte stapplade in på hotellet förrän runt 06.00.
Vi hann alltså spendera hela 4 timmar där innan vi skulle upp för att ta tåget hem igen.

Efter Happy Hour på Hardrock Café (dvs 2 för 1-drinkar) hamnade vi på vad som tydligen var Köpenhamns enda rockklubb - The Rock.
Stackars danskarna, de har det inte lätt.
Jag säger inte att det var en dålig klubb, den var OK, men folket där var definitivt inte vad man förväntar sig från en rockklubb, musiken var också lite si och så.
Det spelades ingen klassisk rockmusik (Iron Maiden, Metallica - the usual) förrän typ halv ett eller nåt när DJn satte igång.
Vi träffade på ett gäng från Österrike, riktigt trevliga grabbar.
Två band spelade, varav ett kunde ha varit riktigt bra om de kickade ut sin bedrövliga sångare.
Det andra bandet var helt fantastiska!
Terminal hette de, sjukt bra.


Drinkar på Hardrock


oh, stuff from the homeland!


åååh så roooligt man kan ha!


Kvällens bästa bild.


Slitna dagen-efter hjältar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback