Time sure flies

En hel månad sen sist då alltså.
What's new?

Jag och Rikard ska bli sambos, vi letar nu febrilt efter en lägenhet att bo i.
Självklart helst ett förstahandskontrakt, men ett andrahands i minst ett år, omöblerat skulle funka.
Minst en 2a, max 6500kr/mån och djurvänligt.
I eller kring Göteborg (Partille och Mölndal är också med i sökningen).
Även om vi bara sökt i en och en halv vecka så känns det som om vi aldrig kommer att få ett eget hem som vi inte delar med någon annan.
Jag som längtar så.

Vi har träffat varandras mammor, Rikard följde med mig ner till Småland över en helg (4-5-6 mars).
Vi hade trevlig pizza/ölkväll på fredagen, lördagen spenderades i syrrans jacuzzi å bastu samt framför TVn (Melodifestival).
Söndagen var relativt lugn och så åkte vi hem vid 19-snåret.
Mamma älskade honom.
Mina systrar också.

I fredags tog åkte vi den korta bussresan till Jonsered (som är en del av Partille) för att träffa Rikards mamma.
Jag var jävligt seg efter en lång natt med en ledsen Åsa som behövdes muntras upp, men allt gick hur bra som helst ändå.
Jag var mitt vanliga goa, glada och käcka jag. (såklart)
Hon var jättetrevlig verkligen, pratglad och jättego.


Har fått mig ett litet extrajobb, ute på Lindholmen.
Chalmers Konferens & Restauranger - eller L's Kitchen - heter företaget och hittills har jag varit garderobiär och lunchvärdinna (kanske man kan kalla det?).
Imorgon ska jag vara flyttgubbe, ska möblera inför något happening torsdag o fredag som jag tror har nåt med Swedbank att göra.
På torsdag ska jag stå i garderoben och på fredag ska jag servera.
Det är kul med varierande arbetsuppgifter, det blir inte så långtråkigt då!

Söker även en hel drös med andra jobb via Platsbanken, men än så länge ingen lycka.
Jobbet på Lindholmen fick jag genom en vän (som vanligt).


Ska nog ändra litegranna i designen här på bloggen någon gång, när jag får tid.
I veckan ska jag försöka hinna med att avsluta undersökningen jag gör för en av Sveriges största musiktidningar.


Tja'rå!

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Bra blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag diggar vad jag ser :).

2011-07-19 @ 06:38:02
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback