Skolstress

Det har varit mycket i skolan nu.
Det här är första kvällen på ca 2 veckor jag helt har kunnat lägga alla tankar på skolarbete och prov åt sidan.

I måndags gjorde jag ett franska-prov, som inte kändes så bra.
Men det visade sig att jag hade 78 rätt av 100 möjliga.
Jag trodde jag skulle ha runt 30 rätt kanske, så jag är nöjd!

Igår lämnade jag in ett naturkunskapsarbete om hjärt- och kärlsjukdomar, som min kära syster Emily har hjälpt mig med (inte hjälpt som i skrivit, utan kommit med input då hon har arbetat mycket med just såna sjukdomar då hon är sjuksköterska.)
Tror att det blev rätt bra, det återstår ju att se.

Idag har jag skrivit ett prov i naturkunskap, om genetik och genteknik.
Det kändes som att det var mycket att plugga in, men sen när provet väl låg framför mig så kändes det rätt bra ändå.
Tror att det kanske har gått rätt OK på det.

Imorgon ska vi titta på Slumdog Millionaire på samhällskunskapen och så ska vi få tillbaka lite av våra inlämningar.
Ska bli spännande att se vad herr Svensson har tyckt och tänkt om mina analyser, opponeringar och dylikt.

Nästa vecka har jag ytterliggare ett naturkunskapsprov att göra, om matspjälkning, celler och sånt.

Nu blir det en snabbdusch innan jag går och lägger mig.

Bye bye, lovelies!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback