Helgens bravader.

Helgen som gick var helt OK!
Det hela började lite snopet dock, när jag i fredags eftermiddags gick ner till Apoteket för att hämta ut tre månaders Evra plåster (P-plåster).
Förra gången jag var där (för ca 3 månader sen) så frågade jag apotekaren om hur länge receptet höll och om jag måste upp och förlänga det snart.
-Nej, säger tantan då. Det håller till nästa år, så det är ingen brådska!
Det låter ju fint, tycker jag och går glatt vidare med min liv.
När jag så då i fredags skulle hämta ut nästa dos så får jag informationen av apotekaren att:
-Ööh.. ditt recept gick ut den 28 augusti, jag kommer inte åt det.
Jaha?!!! tänker jag då lite smått paniskt. Då får jag väl skita i det då!
Det är som jag sa till min kära mor; jag har ju faktiskt knappt legat på ett år och det lilla som gjorts kan knappast räknas som sex ändå.
Men det hade varit trevligt att själv få ta beslutet om att sluta med hormonella preventivmedel och inte bli "tvingad" till det.
Ohwell, det blir nog bra ändå. Det finns ju kådisar om man nu skulle få komma till skott någongång innan man dör.

Efter all det här så tänkte jag hoppa på bussen till Veset.
Världens mest otrevliga busschaufför informerar mig om att jag minsann måste byta buss i Alvesta.
Eh, nej, det brukar man aldrig behöva.
Irriterad och jävlig sätter jag mig på bussen och låter den åka ca en halv mil, då jag kommer på att just det, det här kanske är den bussen som egentligen ska gå 15 minuter innan den jag brukar ta. (med andra ord var den här bussen extremt försenad).
Så jag tar mina grejjer och hoppar, på vinst och förlust, av i Tutaryd och ställer mig och väntar på den andra bussen istället.
Som tack och lov dyker upp och den här busschauffören är en så himla trevlig man (han brukar köra den busslinjen).
Glad igen!

Väl hemma i Veset så spenderar jag först lite tid med min mor, innan jag går bort till min syster och hennes familj.
Vi drack lite te och pratade lite allmänt och gick sedan in till TVn för att titta på Idol!
Då kom min kusin och hennes alldeles underbart trevlige pojkvän från kalmar också och mamsen med.
Så vi satt där allihopa och ömsom skrattade som tokar åt de verklighetsuppfattningsbefriade människorna, ömsom satt som fågelholkar när det kom in någon som var riktigt duktig (typ han som sjöng Skid Row's 18 & Life i sista chansen).
Efter Idol tittade vi på första avsnittet av filmatiseringen av "Damernas Detektivbyrå". Underbara böcker (av Alexander McCall Smith) och de gör sig bra som TVserie också.

När vi väl kom hem så var klockan typ halv tolv, men vi bestämde oss ändå för att spela ett parti TP.
Helt otippat och oväntat och ovanligt fick mamma den första tårbiten.

På lördagen så kom resten av min kusins familj och vi hade kräftskiva så det stod härliga till!
Pajer, kräftor, räkor etc etc etc.
Jag höll mig dock nykter, även om jag hade tillåtit migsjälv att dricka en cider.
Vi satt ute på altanen och rökte vattenpipa, ett av mina ny favoritnöjen. Sjukt socialt och mysigt!

I går hände det inte så mycket. Vaknade hemma hos min syster (det fanns inte tillräckligt med sängplatser hos mor) och vi åt jättegod frukost som hon gjort, äggröra och bacon och macka.
Yum!
Sen tittade vi på ytterliggare några avsnitt av Damernas...

Gick sedan hem till mor och umgicks en liten stund med Lina och Tulle innan de åkte hem till Kalmar igen...
De övriga släktingarna hade redan åkit hem tyvärr...
Ägnade i stort sett hela dagen till att sitta framför TVn och sticka.

Idag har det inte heller hänt speciellt mycket.
Sticka sticka sticka.
Typ.
Fick ett mycket överraskande telefonsamtal från en Sweden Rock Festival-kompis som jag inte hört av sedan dess.
Trodde först att han hade ringt fel, men nope. Det var mig han hade tänkt ringa.
Mycket trevlig pratstund :)

Eftersom garnet till den gröna mössan redan tagit slut så får jag spendera kvällen med att göra nåt annat.. kanske plugga?

Hejhej!

Kommentarer
Postat av: Kussen

Hur har jag haft sån tur o träffa en sån underbar pojkvän?? :)

2009-09-21 @ 20:52:00
Postat av: Maria

För att du också är underbar!?



Men då borde ju med andra ord jag också he en underbar significant other nu, för jag är ju rätt underbar?

2009-09-21 @ 20:56:30
URL: http://marialy.blogg.se/
Postat av: Kussen

Du är bäst!!!!

2009-09-22 @ 19:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback