Salut, mes amis! Ça va?

Som ni förstår på titeln, så är jag in french mood idag och idag har jag faktiskt fått en hel del gjort, tycker jag själv.

  • Vaknade runt åtta-snåret och låg kvar i sängen en stund och kelade med kissarna som sov skavfötters bredvid mig.

  • Gick sedan upp och gjorde mig två rostade mackor med prickig korv, utan smör (det var slut) och ett glas Green Mango te (för att det inte skulle bli för torrt).

  • Pratade lite med äldsta systeryster på MSN, hon jobbMSNade, den tokan! Talade om släkt-kräftisen vi ska ha på lördag! Min släkt från Karlskrona kommer, det ska bli jätteroligt fast jag ska vara nykter, fjärde helgen nu! *stolt och nöjd*

  • Gjorde läxan i naturkunskap, det gick nog bra hoppas jag. Märkligt nog gick vi inte igenom den på lektionen sen?

  • Kollade i brevlådan, men fick återigen bli besviken då det varken fanns högklackade skor eller en iPhone. Blev arg/ledsen/besviken och bestämde mig då för att istället gå och träna innan skolan.

  • Var tvungen att köpa lite mellis på ICA. En nektarin, ett grönt surt äpple och en liten vaniljyoghurt med müsli i locket. 15:- allt som allt.

  • Tränade. Körde först 10 min på crosstrainern, sedan 40 minuter på de olika styrketräningsmaskinerna och avslutade med 10 minuter crosstrainer. Är nu helt mör i kroppen. Crosstrainern är ett helvete och jag vet inte hur min instruktör har fått för sig att jag ska klara 30 minuter crosstrainer efter att kört styrketräningen. Hon måste vara väldigt optimistisk, alternativt lever hon i en annan värld.

  • Blev sen då jag träffade en vän från förr som jag inte sett på evigheter och var tvungen att catcha up, s a s, och fick därmed slänga i mig yoghurten i all hast på vägen mellan gymmet och skolan.

  • På naturkunskapen pratade vi om det periodiska systemet (igen) och om materia. Svarade även på instuderingsfrågor, som man egentligen hade kunnat ha som läxa tyckte jag och de övriga VUXstudenterna. Men ohwell.
    Vi klubbade äntligen igenom en dag då alla vi VUXare kan ha LAB, vilket är bra. Onsdagar mellan 12.30 till 14.00, dvs precis innan den "ordinarie" lektionen.


Efter att jag nu kommit hem så har jag inte gjort jättemycket direkt, kollat av boarden och Fejsan med jämna mellanrum, lyssnat på eyedrop och Griffin House.
Hade fått ett mail från Halebop (där jag beställt min iPhone ifrån) som lyder som följer:

Hej! 

Tack för att du beställt din iPhone hos Halebop. Vi skulle vilja ge dig
ett exakt leveransdatum, men eftersom vi får väldigt oregelbundna
leveranser från Apple och har en stor efterfrågan i vår online-butik
så kan vi inte göra det hur gärna vi än vill.
Det är en supertråkig situation men vi vill i alla fall att du ska få
information om läget och berätta att vi levererar så snart vi bara kan.

Mvh Halebop

Jaha?! är min spontana reaktion.
Kan de liksom inte SLUTA att ha erbjudanden då på telefonhelvetet tills de har fått ordning på allt? Det kan man tycka iallafall. Blir galen.
Så nu vet alltså ingen när jag kommer att få min iPhone, det har ju liksom redan gått 20 dagar...
Suck...

Gjort min franskaläxa har jag också.
Till min stora förvåning förstod jag nästan hela texten utan att behöva titta i gloslistan.
Mycket stolt över mig själv!

Nu ska jag slöa i ett par timmar till, men den blir det nog att gå till sängs tidigt ikväll, är helt slut efter träning.
Simmade 1000 meter igår och så denna entimmes-träning idag... och funderar på att kanske simma imorgon också. Det gäller ju att utnyttja det där gymkortet jag köpt mig!
Jag kommer ju inte känna igen mig själv ens nästa sommar om jag fortsätter såhär! :)

Bonne soirée, mes amis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback