Hemma igen

Då är man åter hemma efter ytterliggare en helg i Göteborg hos mitt kära sleepyhead.

Innan jag åkte så var jag nere en runda på centrum och inhandlade en korsett (Lindex) och två kjolar (Vero Moda), allt för mindre än 200:-
174,50:- för att vara exaktamente.
NÖJD!

Kenny och Ossian stod och väntade på mig vid tåget när jag kom i fredags, vi åkte och handlade och sedan hem för att göra tacos.
Efter att lillgrabben somnat så kollade vi på film, drack lite Varm&Kall och bara myste i soffan/sängen.

I lördags var vi på IKEA en liten sväng innan Kenny och Ossi åkte för att hämta Ossi's mamma på flyget samt köra hem dem till henne.
Innan han gick så fick jag en KRAM av Ossi!
Jag blev så glad att jag nästan började grina.
Passade på att vila en stund medans de var iväg.

När Kenny sedan kom hem så vart det skynda att laga mat (vårrullar), äta, duscha och göra sig iordning för Dönö's 25årspartaj.
Det var precis skitkallt ute och jag trodde jag skulle avlida på väg både till och från festen.
Det måste fan varit neråt iallafall 15 minus!!

I söndags var vi lite tunga i huvudet, inte så tokfarligt dock.
Efter att ha dragit oss i soffan/sängen och ätit frukost så bestämde vi oss för en liten promenad ner till Allum.
Höll på att få en panikångestattack för att det var så himla mycket folk, men det gick över när jag köpt mig ett par nya stövlar för ynkliga 199:-
(lite bättre fodrade och lite mindre klack än på hookerbootsen).
Kenny köpte världens största godispåse som han skulle ha till Arsenal - Manchester United matchen senare på kvällen.

Kenny lagade supergod mat på sena eftermiddagen, lax i ugnen.
Jag kokade broccolin och gjorde en rysligt god kall sås med creme fraiche, örtsalt och två vitlöksklyftor.

Matchen började och jag försökte engagera mig i iallafall en liten stund, sen somnade jag till en liten stund.
(Men det gjorde Kenny också! HAH!)
Manchester vann iallafall med, det blev 3-1.
Kenny var glad.

Idag, måndag, har vi slöat i soffan/sängen, ätit frukost och spelat TVspel tills det var dags att åka in till stan.
Kenny slängde en hel hög med snö rakt i ansiktet på mig, så nu har jag utmanat honom till en snöfights-duell på lördag.
Vi träffade Sofie en liten sväng på en kopp te på Fröken Olsson's innan tåget gick.
Väl på tåget så blev det ju försenat, otippat.

Lämnade för övrigt min tandborste och ett par mysbyxor hos Kenny.
Det känns ännu mer på riktigt nu.

Längtar till lördag!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback