Tisdag 19/1

Idag är det tisdag och katterna de bara fortsätter att bråka, hela tiden.
Så har de hållt på sen i torsdags när jag lämnade dem hos mamma, eftersom Kenny är allergisk.
Inatt har de dock sovit i varsin av mina armhålor utan att fräsa, men det var inte utan att jag låg spänd som jag vet inte vad, vågade knappt röra mig för att jag var rädd att det skulle få dem att bråka igen.

Idag har Annica varit här och försökt hjälpa mig få dem att bli vänner igen och de låg faktiskt bara några få cm ifrån varann i sängen, med ansiktena mot varandra.
Jag tror till och med att det utbyttes en puss eller två.
Detta höll i sig i ca 2 timmar, sen blev det liv i luckan igen när Hex för första gången sen igår vågade sig ur sovrummet och ut i vardagsrummet.
Nyx skulle genast följa med och så började allt om igen.
Jag blir galen!

Igår satt jag och tittade lite på olika bloggar, kollade in på de där mest omtalade bloggarna som drivs av tonåringar som egentligen inte har nåt vettigt att säga men ändå tjänar kosing (ni vet vilka jag menar, jag tänker I N T E namnge dem så att de kan få mer reklam).
Märk min förskräckelse när jag inser att jag kastat bort en halvtimme på en utav dem!
Jag blev fan lite rädd för mig själv.
De skriver om sina nya klädesplagg som de köpt för si och så många tusen.
Om sina "stalkers".
Om sina jävla utlandsresor.
Jag vill också vara rik
Ja, jag är lite avundsjuk. Hade också velat lägga si och så många tusen på SKOR!

På tal om kläder, funderade idag på att köpa den gula kjolen som skymtar till höger.
100:- på Vero Moda.

(Typ dagens outfit!)
Jacka: typ 10-15år gammal Girls Casual Wear Rocky från H&M
Jeans: utsvänga 70-talsmodell från H&M
Tröja: baseball-modell från Carlings (herravdelning)
Mysse: den har jag gjort själv, suckers!
torgvantar: H&M
Jag har ett par röda Converse också, men de syns inte!


Var inne på Scorett och dregglade på de snygga skorna idag igen, typ 4 dagen i rad.
De är så snygga och jag är så fattig!


snälla Scorett, sänk till halva priset, PLIIIIIIIS!!!


För att make-a upp för en dålig frulle (några bitar ost, två salladsblad och två skivor skinka) så gjorde jag en brakmiddag, Texmex-burgare.
Ett riktigt lass dessutom, åt 3 och har ändå 4 stycken kvar!

Recept:
400 gr köttfärs (bland)
1 påse tacokrydda original
½ eller 1 burk tacosås (mild)
nån skvätt soya

Gör smet.
Du kan även blanda i (om du har smak, lust och ingredienser) riven ost, hackad paprika, hackad jalapeño (om du är lika manlig och brutal som Kenny eller Bruce Willis), vitlök, majs.. tja vad du nu har hemma.

Gör halvstora bollar, platta ut med hjälp av bakplåtspapper.
Stek.
Ät.


Mina åts med salladsblad, tomater och gurka.


Eftersom jag inte äter kolhydrater (eller iallafall så få som möjligt), dvs bröd, pasta, potatis, ris etc så äter jag burgare med salladsblad som "bröd".
Funkar hur bra som helst, see:


Det är jävligt gott.



Nu när juluppehållet är över för de flesta TVserier så har jag uppdaterat mitt TV-schema.
(som alla alltid skrattar åt när de ser på min anslagstavla, you S U C K)
Lite nytt har tillkommit och litegrann har försvunnit.
Såhär ser det ut inför våren 2010 iallafall:



Tisdagar är särskilt "jobbiga", som ni kan se.
Inte mindre än 6 st serier att kolla på då.


Ska gå och äta en liten skål vaniljglass och frysta blåbär nu tror jag!

Lämnar er med en egobild, puss och hej!


Kommentarer
Postat av: Anders

VBM, du var inne på dessa bloggar och vad gör du :P MODEBLOGGAR :P Hahhaa du är så söt ;)

2010-01-19 @ 20:46:49
URL: http://www.seasonsports.se
Postat av: Maria

Jag vet, jag är ju TVUNGEN nu när jag sett hur det "ska" gå till!!

It's all a joke!

2010-01-19 @ 20:48:33
URL: http://marialy.blogg.se/
Postat av: Josephine

Dagens outfit! Det var nått jag aldrig trodde jag skulle få se i din blogg =D

2010-01-19 @ 21:43:18
Postat av: Maria

Haha, näää :D

KAnske skulle bli ett stående inslag, eller vad sägs?

2010-01-19 @ 21:44:54
URL: http://marialy.blogg.se/
Postat av: Josephine

Haha, oo ja dela med dig av dina dagliga mode val!! ;D

2010-01-20 @ 01:08:27
Postat av: Helena

Shit Maria, du är en riktig bloggare, du! DDen där burgaren såg riktigt smarrig ut o ja testade faktiskt jalapenios hos svärfar i helgen när vi åt mexikanskt, starkt men gott :D Testa!



Åh va inte avundsjuk på dessa modebloggare, alla föddes inte med pappas kreditkort o tur är väl det! Tänk o va så äckligt bortskämd.. usch..



Hoppas vi ses till helgen? Kram Helena

2010-01-20 @ 01:37:11
URL: http://helpyourselfish.blogg.se/
Postat av: Syster

Tror minsann att jackan är ett ärvt plagg ifrån mig om jag inte minns fel... =D

2010-01-20 @ 08:53:24
Postat av: Maria

Jossan: Haha, if you say so!



Helena: Hoppas vi hinner ses till helgen, ska bara komma upp en snabbis eftersom katterna bråkar.

lördag till söndag :(



Syster: Japp, visst har jag ärvt den av dig. Kommer du ihåg när du köpte den?

2010-01-20 @ 11:13:25
URL: http://marialy.blogg.se/
Postat av: Caligula

Mums! Mums! Mums!

2010-01-20 @ 22:11:05
URL: http://www.blogger.com/home
Postat av: Maria

Ja du, Martin, det var riktigt jävla gott faktiskt!

2010-01-20 @ 22:45:15
URL: http://marialy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback