Helgen v. 3

Äntligen funkar datorn igen, så JIPPII!
*gör galen happydance*

Har just, och med detta menar jag för 2 timmar sen, avnjutit en jättegod omelett med bacon och tomat.
Mums.

Helgen som gått har varit jättebra.
Och har naturligtvis spenderats med mitt Sleepyhead (Kenny för er som inte förstått det redan)

Fredag:
Jenny och Helena hämtade mig på Centralen och vi åkte hem till Helena för att hänga tillsammans med Helenas söta lilla familj.
Vi åt enchiladas, godis och tittade på en skitmärklig film - Bandslam hette den.
Jag läste ett par gonattsagor för Moa och myste med Elina, 2 månader gammal.
De vuxna skrev pubertal kylskåpspoesi med hjälp av bokstavsmagneter.



Lördag:
Jag var jättenervös när jag gick den korta biten från Jennys lägenhet hem till Kenny, jag skulle ju få träffa hans grabb Ossian för första gången!
Spännande och nervigt som attan!
Vi åkte till Toys R Us och sprang omkring en stund, vilket var trevligt.
Sen gick vi i djuraffären och tittade på lite olika djur, också kul!
Sen skulle vi fika och ! - gick allt åt helvete.
Eller iallafall nästan.
Lilla grabben var precis hur lessen som helst och jag kände att "Herregud, han HATAR mig!!!".
Men som tur var så var han bara grinig och hungrig och humöret steg när vi kom hem igen.

Senare på eftermiddagen, när lillgrabben åkt till sin farmor och farfar så lagade jag och Kenny en kanonmiddag.
Eller ja... Kenny skalade morötterna och potatisen och dukade.
Stekt kyckling, ugnsrostade morötter/potatis/champinjoner och dragonsås.
Screw LCHF ikväll!

Efter middagen så blev det ett jättemysigt bad, även om jag återigen fick sitta med huvudet vid kranen!
Inte nog med det, fick dessutom ha en skitstor badanka nästan rakt upp i röven!
ORÄTTVIST!
Men det var iallafall en jättemysig stund.

Kanal 5 hade Kåthetshelg, så de visade bl a filmen Boogie Nights, så den slötittade vi lite på,m en vi myste mest hela tiden.
Som sig bör när man är nykär!

Söndag:
Började superduperjättemegatidigt, för Kenny hade visst en innebandymatch klockan 10.00.
Okej, jag vet att Korpen inte får de bästa tiderna, men seriöst?!
KL 10.00 EN SÖNDAG!?!
Vansinne.

När han kom hem vid 12snåret så var det dags att åka och hämta Ossian och efter det åkte vi tillsammans med Kennys föräldrar och lilalsyster + kompis till något som säkert är alla föräldrars paradis - Buslandet.
En stor lokal fylld till bredden med barn i åldrarna 0-12 som åker rutschkanor, hoppar studsmattor, leker i bollhav etc etc.
Mycket skratt, mycket skrik och en del tårar.
Det var.... en upplevelse.

Efter 2 timmar där höll jag på att svälta ihjäl, vi åkte till ICA, handlade mat, kom hem, åt mat, tittade på Pixar's Bilar-film och gjorde hopplösa försök till att få Ossian att sova.
Vid 21-tiden så somnade han äntligen och jag och en snorig Kenny slängde oss i soffan/sängen och tittade på TV.
Jag tjänade 5 kronor, som jag sedan tappade bakom soffan.
Suck.
Sovtajm runt midnatt.

Måndag:
Vaknade tidigt eftersom Ossian skulle på dagis.
Kenny var jätteförkyld och febrig, men gick ändå till jobbet vid halv åtta.
Då gick jag hem till Jenny och vilade lite på soffan.
Hem med 12.12 tåget och klockan 16.00 var jag hemma i mitt egna crib.

Välkomstkommittéen bestående av två katter som var vänner mötte mig i dörren och sen blev det mycket kel.
Jossan kom på middag, broccoli/blomkål/kassler-gratäng, vi pratade strunt och gjorde blåbärspaj.
Carolin dök upp en sväng senare på kvällen och struntpratandet fortsatte.
Somnade sedan gott in i min egen sköna säng, som är ljusår ifrån Sleepyhead's hårda bäddsoffa.
Jag förstår varför han sover så mycket när han är här, min säng är ju hundra gånger bekvämare att sova i!

HEJ!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback