Nyår i Göteborg

Jaha, då vart man hemma från en mycket trevlig vistelse i Göteborg.
Världens Bästa Jenny kom och hämtade mig vid tåget, som "bara" var 2 timmar försenat, i tisdags kväll.
Vi satt uppe och snackade en stund innan Jenny gick och la sig, hon skulle ju jobba på onsdag morgon.

Onsdagen spenderades först i bäddsoffan tills Jenny kom hem, då åkte vi ner till Systembolaget för att fylla på resurserna inför nyårsfirandet, samt handla till nyårsmiddagen (som faktiskt blev jävligt lyckad).

Några öl inmundigades när vi på kvällen bestämde oss för att gå hem till Helena och kela med hennes kids, speciellt den alldeles färska bäbisen Elina.
så mysig och gosig och underbar!


Efter några timmar där så gick vi åter hem igen och Jenny tvingade mig att titta på skräckfilm.
Skitläskigt!!!
större delen av filmen spenderade jag med huvudet under filten.


Vi tittade även på en massa gamla kort och hade mycket trevligt i vår HIMnostalgi.


Kylskåpshyllan nästan trillar ihop av tyngden från våra resurser.


Jenny matar Elina, som var alldeles fasligt hungrig och Moa tittar på.


Jag myser med Elina (och ser skräckslagen ut).
Har ett nästan exakt likadant kort på Moa och mig när hon var i samma ålder.


Massor med tända ljus för att titta på skräckfilm.
(det var fortfarande läskigt!!!)

Torsdagen, nyårsafton.
Började inte superbra. Vi gick till Allum, där jag blev lite sjuk så åkte hem och pratade lite med Ulrik.
Sov lite till, kände mig lite bättre men bestämde mig ändå för att inte följa med på den stora festen i Skogome, ume eller vad fan det nu hette.
Lagade middag när Lisa, Daniel och Zandra kom, den avnjöts med en kall cider.
Vi försökte få igång Jenny's SingStar, men det gick inget vidare.

Jag följde iallafall med till "mellanfesten" uppe i Furulund, där några av Jennys kompisar (även folk som jag känner litegrann) skulle fira sitt nyår och när Jenny och de andra åkte vidare så stannade jag kvar, för det var så himla trevligt (och jag mådde faktiskt OK!).
Det var verkligen en jättetrevlig kväll, träffade gamla bekanta jag inte sett på åratal.
Tolvslaget kom, raketerna sköts upp och skumpan försvann ner i strupen.
Efter en jääääääävligt kall halvtimme gick vi således tillbaka till lokalen och festandet och pratande fortsatte in på småtimmarna innan jag fick sällskap hem, eftersom jag inte hittade tillbaka till Jenny's lägenhet.
(det är iallafall ursäkten jag tänker hålla fast vid, haha!!)



nyårsraketer.

Vaknade upp på fredagen, trött som bara den efter ett par ytterst få timmar sömn, spenderade dagen i säng med en mycket mysig människa och begav mig sedan hem till Jenny ett par hus bort på eftermiddagen.
Vi gjorde väl inte sådär jättemycket, bara chillade, kollade på nån film tror jag.
Fredagseftermiddagen är lite i ett töcken, måste bero på trötthet.
Kvällen spenderades även den hemma hos den mysiga människan Kenny.

Lördag:
Hade lite dåligt samvete för att jag inte spenderat så mycket tid med min Jenny, så jag gick hem till henne rätt tidigt. Hon låg dock och sov, eftersom hon hade spenderat hela natten med att prata barnförbjudet med en vän från norr :D
Slumrade till på soffan, vaknade upp runt halv ett snåret.
Vi åkte ner till Systembolaget för att fylla på förrådet och en dusch senare var man nästan hel igen och vi började med konsttycket att sortera Jennys skivsamling i samband med vindrickande.
När samlingen var färdigsorterad så kom Angie och vi började istället att lägga pussel... och dricka vin.
Pusslandet började bra, men efter ett tag så börade tålamodet tryta och hungern göra sig påmind så vi ringde efter pizza och sallad.
Vi fick även sällskap av Kenny, som skrattade åt vårt försök att pussla.
taskigt!
En bit var vad som saknades, attans också!



Jävla skitpussel!!!


Efter någon timme så kom Thomas, Hönö och Dönö hem till Jenny och festandet började på allvar.
Vi fick igång SingStar (ÄNTLIGEN!!!) och det skrålades ordentligt.
Både fick och gav storstryk.
Taxi in till stan och Sticky Fingers, ett ställe jag inte besökt de senaste åren, så det var mycket trevligt.
Hade dock redan druckit tillräckligt så jag höll mig till vatten.
Ville inte vara bakfull på tåget hem på söndagen.
Upprepade återigen föregående nätters äventyr.

Söndagen vart lite ångestfylld, man vill ju inte åka hem när man har det som bäst, men jag var tvungen.
Har sånt där jobbigt pirr i kroppen nu.
Jobbigt, men mysigt.
Såna pirr brukar aldrig sluta bra för min del....

Suck.


Kommentarer
Postat av: jenny

åh så mysigt! förstår om du inte ville åka hem ;)

2010-01-04 @ 11:59:43
Postat av: Maria

Det var awesome!

2010-01-04 @ 13:22:06
URL: http://marialy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback