Days go by.

Ja, nu är det ett par dagar sen igen.
Vad har jag gjort sen sist tro?
Svar: Det här.

Jenny, Helena och jag var inne på Myrorna (hela FYRA våningar med second hand - AWESOME!) i tisdags.
Jenny skulle ha en liten möbel av typen hylla eller byrå till sitt rum och hon kom hem med ett alldeles fantastiskt snyggt sängbord.
(hade jag inte redan haft ett så hade jag försökt sno åt mig detta!)
Själv kom jag hem med 3 ruskigt bra och prisvärda vinylplattor:


Gamma Ray - Heading For Tomorrow (1990)
Heart - Brigade (1990)
Gary Moore - RUn For Cover (1985)

SÅ jävla nöjd.

Sen på eftermiddagen/kvällen fick vi nåt himla ryck och städade hela lägenheten, röjde upp i klädkammaren och fixade och donade.
Självklart med go musik från vår vinylspelare och ett par drinkar i nävarna.

När vi var ute på Brännö så plockade vi ju ett gäng snäckor, Jenny och jag.
Dessa kokade vi sedan i tvättmedel i två omgångar och sedan la vi dem i en spann med vatten blandat med Klorin i ca 5 dagar.
De blev verkligen jättefina och ligger nu på ett fat ute på balkongbordet med ett par värmeljus också.


Hallon/mynta/lime-drinkar



Brännö-snäckor på fat



Runt midnattssnåret fick vi besök och gick sedan hem till våra kära grannar Esergren för att fortsätta partaja lite smått.


Igår var jag ute och åt middag med Helena.
Vi skulle egentligen ätit grekiskt men det var fullt på restaurangen vi ville äta på så vi åt istället ryggbiff på stället bredvid.
Ryggbiff med stekt potatis och kantarellsås.
JÄTTEGOTT!
En öl och en drink på det, innan vi gick vidare till ett ställe som heter Bitter, som gör den absolut godaste Strawberry Daquirin jag någonsin druckit.
Mycket fint, mycket fint!!


Strawberry Daquiries på Bitter.
(Ja, det är riven vit choklad på toppen)

Idag skulle egentligen syster med familj komma och hälsa på mig, men eftersom vädret varit under all kritik så tyckte de inte att det kändes lönt att komma, eftersom det främst var Liseberg som var tillhållet vi skulle till.
Så idag har jag inte gjort något vettigt alls.
Har läst ut ännu en bok och slappat i soffan/sängen hela dagen.
Katterna har inte heller gjort många knop idag.
Lätt uttråkade må jag säga.


Hex/Benny chillar i soffan


Det är inte bara Jenny som alltid ska somna i skarven mellan mina madrasser.
Nyx/Glenn gör det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback