Slappsemester

Sen i lördags morse har jag i princip inte gjort nånting.
Jag låg som ett vrak hela lördagen och var trött efter en helt sjuk kväll på Göteborgs gator.
På söndagen gjorde jag och min roomie Jenny typ ingenting heller, förutom att vi åkte och köpte kopiösa mängder godis som vi svullade i oss medans vi tittade på en massa film.
Igår var jag ensam hemma till klockan fyra, då Jenny jobbar mån-onsdag, 06-15.
Även igår gjorde jag INGENTING.
Låg i min säng och läste ut en jävligt bra bok, Sista Beviset av John Matthews.
Spelade Zelda II.
Kollade TV.
Spelade lite till.
Alltså måste jag göra någonting idag.
Jag kan inte sitta här i mitt rum och uggla!!


Saxat från Bokus.com om boken:

Sista beviset är en stark, psykologisk berättelse som efter hand utvecklas till något mycket mer än en traditionell kriminalroman. Genom att spänna över mer än tre decennier och röra sig fritt mellan två olika kontinenter lyckas Matthews knyta ihop till synes helt separata händelser som visar sig ha mer gemensamt än vad man först skulle kunna tro.

 


Så alltså, vad ska jag då göra idag?
Inte laga middag, Jenny har bestämt att nu har jag lagat mat så många gånger i rad att nu är det hon som står för middagen idag!
Det blir takeaway thaimat, yay!
Och i övrigt så ska jag faktiskt kolla upp lite kurser jag kan söka in till på NTI till hösten.

Medan jag har det oförskämt bra här på min nya bostadsort så kan jag inte låta bli att sakna Ljungby litegrann.
Eller tja, det är egentligen inte Ljungby jag saknar, utan mitt fika-crew.
Här har de inte riktigt samma avslappnade mentalitet - folk tittar på mig som om jag är världens största slacker (ok, jag är rätt slackig) när jag säger att jag brukade spendera otaliga timmar om dagen med att sitta på ett fik och göra i princip ingenting.
Känslan av nån slags slapp gemenskap.
I miss it.

Kommentarer
Postat av: Elise

Jag kan oxå sakna "fikamentaliteten" från Karlskoga när jag bodde där. Varje lördag kl 13 så var hela gänget där. Det visste man! Men du kommer hitta en annan slags gemenskap i Göteborg. Jag har bara precis börjat utforska stan men redan fått massa tips om mysiga fik, undergroundklubbar med mera. Man ska bara hitta lite gött folk (vilket man gör under tiden) så ska du se att du inte kommer sakna Ljungby en sekund ;)

2010-07-21 @ 12:07:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback