Ljungbypack

Återigen har Ljungbyborna visat va de går för - eller snarare inte går för.
Det enda man hör i den här stan är tjatet om att det "aldrig händer något".
När någon sedan väl drar igång någonting som har potential till att bli något riktigt riktigt bra, då sviker folket - varenda gång.

Jag talar naturligtvis om KLUBB ROXX, det enda ställe man kan få höra lite hårdrock och se lite vettiga band live.
Igår var det Ljungbybandet SCREAMER samt Nyköpingsbandet STEELWING som uppträdde inför en inte ens halvfull lokal.
No offence till killarna i SCREAMER, men det är fan ett skämt att de har större publik än STEELWING, som fan ska ut och turnera med Blind Guardian.
De är fruktansvärt kompetenta både på platta och på scen så det är ju jävligt tragiskt att mer än hälften av folket går hem redan innan huvudbandet går på scen.
Jag blir så jävla förbannad.
Och ni som sitter och hänger i baren - ÄR det så jääävla mycket begärt att ni lyfter era lata jävla rövar från barstolarna och går ner och iallafall försöker engagera er i musiken?
Jag säger inte att ni måste mosha osv, men för fan - visa lite jävlaranamma!!!

Det är ju inte underligt att det aldrig kommer några bra band hit, de har väl fått höra hur fittiga folket här är!

STEELWING var som sagt jävligt kompetenta och sångaren har en helt sjuk pipa alltså.
Tänk Rob Halford när han fortfarande kunde gå upp i falsett typ.
Herrejävlar!
Jag längtar till Muskelrock så jag får se dem igen!



Jag hade iallafall skitkul och jag hopaps att vi som verkligen försökte röja vägde upp för alla de idioter som bara satt.
TACK STEELWING (och SCREAMER) för en trevlig kväll!

NU ska jag hem till Emmafemma och umgås, har inte träffat henne på en månad typ och kidsen på ännu längre!!!
KATASTROF!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback