Dag 01 - Presentera mig själv (mycket text)


Tja'rå!
Nu är det väl inte sådär jättemånga som läser bloggen och ni som gör det känner mig rätt väl skulle jag tro, men rätt ska vara rätt.

Jag heter således Maria Viktoria Olsson, Madskills är alltså ett taget smeknamn men det finns inget som säger att jag inte lägger till det på riktigt vid tillfälle.
Ett annat namn jag gärna tar mig är Vau, som är min mors efternamn.
Det är estniskt då min morfar flydde från Estland under andra världskriget, träffade min mormor, got married and the rest is history s a s.

Jag föddes den 9 oktober 1984 i Ipswich utanför Brisbane på Australiens östkust.
Enligt mor ville jag väldigt gärna ut och hon fick i princip gå med benen i kors.
Jag var en ynklig liten rackare, lång och smal som attans (exakta mått och vikter kan jag dock inte i huvudet).
Jag har 2 äldre systrar, Anna och Emily - 34 resp. 29 år gamla.
Vi är lite lika alla tre, men när jag och Emily var i tonåren tog folk fel på oss för att vi var så lika.

1986 hade mina föräldrar fått nog av Australien (det var säkert mammas idé att åka hem, pappa hatade kyla) och i februari kom vi således hem till Sverige.
Samma dag som statsminister Olof Palme mördades, har jag hört.

Jag har varit bosatt i Småland större delen av mitt liv, i idyll-byn som är SKEEN.
När jag skulle börja gymnasiet flyttade jag hemifrån och bodde tillsammans med en kamrat i en lägenhet i Alvesta ett tag, sedan flyttade jag ner till Karlskrona för att sedan återvända till hemtrakterna och samhället Ljungby.
(eller världens tråkigaste ställe, same shit - different name)

Gymnasiet var tråkigt och jag tyckte att det var roligare att dricka sprit och hänga med pojkar än att plugga, utav vilken anledning jag nu i vuxna år går min fjärde termin på KOMVUX.
Jag har arbetat som bartender/servitris, som säljare på Statoil, på ett företag som tillverkar bl a elektromagneter för cancerbehandlingssystem (både på golvet och på kontoret) och i somras extraknäckte jag som merch-säljare på Sweden Rock Festival.


Sweden Rock ja, det är nog paradiset på jorden det.
Älskar platsen, stämningen, oftast stor del av banden.
Har varit besökare sen 2003, med undantaget 2007.
Musik tar en väldigt stor plats i mitt liv, ett tag var jag totalt hjärntvättad och lyssnade inte på annat än det finska bandet HIM och åkte runt här och där för att kolla på dem.
Det var så jag träffade en av mina bästa vänner, som jag även är roomie med idag.

Jag har 5 tatueringar, inga piercingar och två katter, Nyx & Hex eller Glenn och Benny, som jag älskar nästan villkorslöst.
Jag tycker om vodkadrinkar, öl, söta vita viner, te, kebab, tacos, wok, mat i de flesta former.
Att festa och ha skoj med mina vänner är viktigt (inte nödvändigtvis vara skitfull).
Jag var rökfri i 5 år, men i våras tog den onda anden tag i mig igen.
Försöker sluta och har lyckats hålla mig mestadels till att röka när jag är ute på galej.
Tittar gärna på porr och helst på när Jean Val Jean är med.


Jag är:
Lojal mot mina vänner och familj
Lite lat
Glad å sprallig
Ibland nedstämd
Tankspridd/glömsk

År 2008 gick min far bort i cancer och hela mitt liv blev uppånervänt.
Det var nog den absolut jobbigaste tiden i mitt liv.


Sen juli 2010 bor jag utanför Göteborg, i en kommun som heter Partille med min roomie Jenny.
(som är mycket bättre än din roomie)



Kommentarer
Postat av: Caligula

Riktigt spännande att läsa om ditt liv ju! :-D

2010-11-24 @ 02:48:55
URL: http://caligulaskonst.blogspot.com/
Postat av: tradera

http://emmanueldelcour.com/emmanueldelcour.com/Private_Chef.html



skulle inte du vilja att jean val jean / emmanuel delcour kom hem till DEJ? kolla längst ner på sidan och börja spara =) haha



(det är jag som skrev om auktionerna på tradera)

2010-11-26 @ 11:45:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback