2 små aktuella funderingar

Alltså, jag har suttit och tänkt litegranna nu då va.
På det här med Sverigedemokraterna.
(Ja jag vet åååh vad jobbig jag är som ska hålla på att skriva massa seriösa grejer hela tiden vafaaaaaaan!
Ge mig en kuktvål till då så jag kan skriva om den istället eller nåt!!)

Fundering nummer 1:
Vad jag har förstått (har inte sett några siffror på detta, eller ja, orkar inte sitta och leta) så är den stora majoriteten Sverigedemokrater män.
Varför är det så?
Kvinnor är ju välkomna (de hade till och med en egen hemsida med ett så finurligt namn som SDkvinnor. Sidan verkar dock inte fungera längre).
Vågar kvinnor inte vara Sverigedemokrater eller är det helt enkelt så att kvinnor inte riktigt känner sig lika hotade av det "hemska" som Sverigedemokraterna påstår pågår?
Är det helt enkelt så att männens grottmänniske-gener slår bakut lite mer än kvinnors och det är "mitt revir"-tänket som dyker upp hos dessa Sverigedemokrater?
För i princip alla romantiska noveller jag läst så handlar det om att kvinnor vill att en "tall, dark and handsome" karl ska komma och svischa iväg med henne.
"Min kvinna, min grotta, min jaktmark!"?
Är det där skon klämmer?


Fundering nummer 2:
Till eventuella vänner/bekanta som röstade på Sverigedemokraterna.
Vad är det med min vän från Iran, vi kan kalla honom Achmed, som gör att du tycker att han är mindre värd än säg... mig?
Är det att han inte är född i Sverige?
Vet du vad, det är inte jag heller.
Är det för att han tror på en annan gud än du?
Jag tror inte på någon gud, jag måste ju nästan vara ännu mindre värd då.
Är det för att han talar ett annat språk?
Hey, gissa vad! Jag talar engelska flytande, franska och tyska talar jag med diverse hinder.
(och vet du vad - om du har gått i den svenska grundskolan så talar även DU ett annat språk)
Har han ett konstigt namn? (som du efter vissa svårigheter med nöd & näppe lyckas uttala)
Okej. På den här punkten har jag väl inte mycket att komma med.
Maria är ju faktiskt det absolut vanligaste namnet i hela världen.
Men vet du vart det kommer ifrån? Arameiska, i vilket orginalnamnet är Mariam.
Det är ett semitiskt språk och talas bla i länder som: Armenien, Azerbajdzjan, Indien, Iran, Irak, Israel, Palestina, Georgien, Libanon, Ryssland, Syrien, Turkiet.
Typ alla de där länderna som har så mycket folk som kommer hit och inkräktar på det som vi förut talade om - ditt revir.
Så nä, mitt namn är nog inte så jävla häftigt ändå, tycker du.

Så, av detta kan jag bara konkludera att du/ni genom att rösta på Sverigedemokraterna fan tycker att JAG, som förmodas vara din vän, inte är lika mycket värd som du.
Ditt fittnylle.


Nåväl, det här är bara två små funderingar jag tänkt litegrann på såhär på tisdagsförmiddagen.
Dess sanningshalt har jag ingen aning om, jag har ingen aning om hur en Sverigedemokrat tänker.
(Det är ju därför jag funderar över det!)

Lovar att försöka återkomma i eftermiddag med något mindre jobbigt, lite roligare inlägg.
För det är uppenbarligen de som är mest lästa och kommenterade
(ja, jag tänker på det antal kommentarer jag fick angående kuktvålen.
Så många kommentarer har jag typ inte ens fått sammanlagt ever förut.)


Tjaaaa rååå!

Kommentarer
Postat av: Flisan

Samma tänk som jag juh. :)

Jag undrar en massa men ingen ger några svar! Var är alla de här 400 000 människorna? Eller är det så att alla 400 000 inte vet vad de har röstat på och det är därför vi inte får några svar? Jag undrar jag... :)

2010-09-21 @ 11:34:28
URL: http://bouncys.blogg.se/
Postat av: Sara

Jag håller helt och hållet med dig Maria.. Och undrar också hur de tänker. Det är säkert flest män. Men i smålänningen idag hade de hittat en kvinna från Älmhult som de intervjuade. Och hon tyckte den viktigaste frågan var att man skulle minska invandringen. Sedan frågade de henne: Och hur ser invandringen ut i Älmhult? Svaret:" Jag har inte det klart för mig men vi ska se till att det inte kommer in fler invandrare. " Jag blir mörkrädd.



2010-09-21 @ 12:35:44
URL: http://saragolosa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback