Den värsta typen av bakåtsträvare.

Är det något som gör mig uppretad, irriterad och ja, faktiskt förbannad så är det bakåtsträvare.
Speciellt om de kommer med inlägg som det här (snappat upp från Sweden Rock's Messageboard):

"Vart är kvinnofolket på väg egentligen?
Nuförtiden är det för mycket jämlikhet tycker jag.
Jag tycker att ett rejält fruntimmer ska banne mig veta sin plats.
En riktig kvinna ska göra följande:

  • Stå vid spisen baka o laga mat.
  • Tillfredsställa sin man när som helst o hur som helst.

Många av dagens brudar verkar ha missförstått vad dom bör göra.
Sen gnäller dom över att dom är själva, har svårt at hitta någon gubbe osv osv.
Nä fram med förklädet o börja med det som du är skapt till att göra!"

Vid första anblicken skulle man säkert tro att det här har någon riktigt efterbliven mama's boy skrivit.
Hold your horses.
Det är en kvinna, 46 år gammal, som ligger bakom detta inlägg.

Är det något som gör mig ännu mer förbannad än manliga bakåtsträvare så är det kvinnliga sådana!
Här har kvinnor i många många år kämpat för att vi ska få det bättre, att vi ska ses som lika värda som männen (och inte bara vara någon himla foderkossa med barn hängades i brösten medan vi står och lagar mat som självklart ska stå klar på bordet i samma sekund som mannen kliver innanför dörren) och så kommer det stolpskott som dessa och förringar allt som vi vunnit hittills!

Veta sin plats, vafan?
Min plats är där jag väljer att den ska vara, det är inget någon - varken kvinna eller man - kan komma och tala om för mig är någon annanstans.

Inte för att jag har något emot att varken laga mat eller suga kuk eller annat som anses tillfredställande, men inte fan gör jag det utav the sole purpose to fullfill a mans needs, jag gör dessa saker för att jag gillar att laga mat.
Suga kuk också för den delen.

Den här kvinnan har tidigare skrivit inlägg som både påvisar att hon dels är homofob samt att hon "inte tycker om utlänningar, de bara förstör och våldtar".
Hon hade säkerligen gärna sett att vi fortfarande levde som på 1800-talet, ja faktiskt så långt in som till 1940-talet.
Det är inte speciellt svårt att ta den kvalificerade gissningen att hon kommer att lägga sin röst på Sverigedemokraterna den 19 september, det verkar de flesta jämlikhetsrädda bakåtsträvare göra.



Kommentarer
Postat av: kotte

fy fan va du e bra !!!!!!!!!!!!!!

2010-09-06 @ 13:02:31
Postat av: Anonym

kan nån på allvar säga så och mena det? man blir ju rädd!!

2010-09-06 @ 13:38:22
Postat av: jenny jonasson

kan nån på allvar säga så och mena det? man blir ju rädd!!

2010-09-06 @ 13:38:49
Postat av: Elise

Är det köra Borås vi talar om? Men majoriteten av folket som är kvar på boarden är ju fan utvecklingsstörda. Därför jag dragit därifrån :)

2010-09-06 @ 14:01:31
Postat av: Mary Madskills

kotte: jag vet!



jenny: Hon är dead serious, ska du veta. Helt störd.



Elise: Men jovisst serru.

Hade det inte varit för det jag får ut utav Musikdelen av forumet så hade jag också dragit.

Folk är fan inte klok i huvudet!

2010-09-06 @ 14:06:29
URL: http://marialy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback