Madskills' senaste 8 år - i bildform (27 bilder)

Jag har förstått att det i bloggsammanhang är populärt att visa hur man sett ut genom åren med hjälp av en så kallad bildkavalkad.
Eftersom jag är lite av en photowhore så tänkte jag nu göra detsamma.
(och gudarna ska veta att det finns drösavis och åter drösavis med bilder på undertecknad.
Dessutom är jag ju rätt gammal så det vore ju märkligt om det inte fanns många bilder.)

Jag tar inget som helst ansvar för att ni inte skrattar ihjäl er åt vissa bilder.
Bilder granskas på egen risk.

2002 skulle jag fylla 18 år, var superkär i kärleksrockarna i HIM, åkte alldeles allena på min allra första riktiga festival (Hultsfred) och träffade Cissi & Moa.
När vintern kom hade jag nått min 18årsdag och åkte till Finland.
Det var nu jag träffade min framtida roomie Jenny för första gången.
Satt ute i 32 minusgrader en natt i Helsingfors.
Korkat, naivt men det är en upplevelse jag aldrig skulle byta bort.



2003 var året jag flängde runt i Europa med mina HIMkompisar.
(Tyskland & England)
Jag skulle fylla 19 år, fortfarande besatt av finska rockbandet HIM, livet var en fest och jag söp som aldrig förr.
Jag besökte mitt allra första Sweden Rock och det blev mitt årliga paradis.
Jenny hade spenderade 2 dagar med att fläta mitt hår till oranga,vita coh svarta rastaflätor.
(Ja jisses)




2004 hade jag ofta håret uppe i stor bulle på hjässan, slutade lyssna på HIM, men livet var fortfarande en fest!
Sweden Rock bjöd på D-A-D, Danger Danger och återföreningar av både Judas Priest och Europe.




2005 gick jag på min första ALLKÅR, färgade håret knallos rödos, slutade röka och blev ihop med en kille.
På Sweden Rock fick jag bl a se min stora hjälte Sebastian Bach.



2006 hade jag den snyggaste frisyren någonsin & blev dumpad.
Jag färgade även håret illorange (why?).
På Sweden Rock såg jag Journey för första gången och blev kär (i Journey).




2007 gick jag från långt rött till mörk page till blond page.
Missar årets Sweden Rock eftersom jag sparar pengar och åker på en Australienresa.




2008 går allt åt helvete.
Farsan får cancer och dör, jag förlorar jobbet.
Dessutom ökar jag utav sorgen ca 10 kilo i vikt.
På Sweden Rock ser jag en hel del, men inget speciellt.
Koncentrerar mig på fyllan i ett försök att glömma att pappa är döende.
Efter hans död behöver hela familjen andas och vi åker till Cypern en vecka.
I ett försök att återskapa 2006 års succéluggfrisyr klipper jag luggen själv och färgar håret (som nu blivit långt igen) korpsvart.
På den sista bilden från oktober ser man tydligt att jag är 10 kilo tyngre.




2009 återgick jag till plugget, har ett av de roligaste åren någonsin på Sweden Rock, på hösten färgar jag återigen håret rött, får nog utav att vara tjock och börjar gå ner i vikt.
Jag fyller 25 år och firar inte mindre än 3 gånger.
Sweden Rock bjuder bl a på Eric Sardinas, Journey o Flogging Molly.



2010 på nyårsafton träffar jag världens mest puckade kille, blir kär & blir singel efter 3 månader, flyttar till Göteborg och klipper mig kortare och kortare ju mer året går.
Håret är fortfarande rött, men går från långt, till page till sidecut till en regelrätt mohawk under våren och sommarens gång.
Sommaren 2010 har jag gått ner 8 kilo i vikt.
Har det absolut BÄSTA Sweden Rock hittills, ser Gary Moore, Aerosmith, D-A-D, Steel Panther och träffar världens underbaraste man som tyvärr bor i Australien.
Hösten kommer, jag färgar håret svart och här är vi idag, med svarta & röda långa extensions.






Kommentarer
Postat av: Kussen

Du e finast i världen!

2010-09-29 @ 19:34:56
Postat av: OM

Bäst: 2007

Sämst: 2010

2010-10-03 @ 20:51:30
URL: http://farjebloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback